Şu ana kadar SteadyControl sistemi Antalya’daki Yotto Sushi & Wok restoranlarının 6'sına kuruldu. Bundan sonraki adımlar, SteadyControl göstergelerine bağlı personel motivasyon sistemini güncellemek ve tüm zincire ölçeklendirmektir. Bu, şirketin piyasadaki konumunu güçlendirmesine ve her işletmede kusursuz hizmet sağlamasına olanak tanıyacaktır.
Şirket yönetiminin de belirttiği gibi, sistem kasiyerlerin gerçek bir dostu haline geldi. Her çalışan artık misafirlerin asılsız iddialarından ve iftiralarından korunuyor. Olumsuz geri bildirim ya da şikâyet durumunda, sistem gerçek durumu göstererek personeli koruyacak.
SteadyControl sistemi, çalışanlar için uyumlu bir çalışma ve mesleki gelişim ortamı yaratırken şirketin iş süreçlerini iyileştirmeyi, çalışma standartlarına uyumu sağlamayı ve şirketin gelir düzeyini artırmayı amaçlamaktadır. Sisteme, saha personeli ve Yotto Sushi & Wok marka standartları için ipuçları veren bir Bilgi Bankası yerleştirilmiştir. Bu sayede kasiyerler hatalarından ders çıkarır ve becerilerini günlük olarak geliştirir.
Ekip artık birbirine daha yakın oldu, çalışanların da mesleki gelişim ve büyümeleri için daha fazla fırsat eline geçti
Sistem sayesinde sadece işletme değil, misafirler de faydalanıyor. Personelin müşterilerle ne kadar kibar iletişim kurduğunu ve siparişin ne kadar hızlı getirildiğini analiz ediyor. Yotto Sushi & Wok’ta yemeklerin servis edilmesi 20 dakikadan uzun sürmüyor. SteadyControl sayesinde kasiyerler müşterilere %100 oranında afiyet olsun diyor ve siparişleri zamanında getiriyor.
Sistemdeki finansal analizlerin de gösterdiği gibi, misafirler personelin önerilerini gayet istekli kabul ediyor. Vakaların yarısında, müşteriler kasiyerlerin tavsiyelerine kulak verip yemeklerini seçme konusunda onlara güveniyor. Netice olarak, SteadyControl ile çalışma sonucunda sadece bir ay içinde restoranlardaki ortalama hesap tutarında %30'dan fazla artış görüldü.
Ek satış bloğunda gerçek bir atılım yaşandı. Sistem kasiyerlerin inisiyatifini artırmakta çok yardımcı oldu: ek satın alma tekliflerine uyum %31 oranında arttı. Çalışanlar, siparişe çorba ve gungan sushi, yanı sıra şarap ve bira gibi belirli ürünlerin önermesinde bulunmaya başladı. Buna ek olarak, bir set seçerken, kasiyerler misafirin siparişini ekstra bir porsiyon rulo ile genişletilmesini önermektedir. Bugün, sürece uyum %80'in üzerinde olup bu rakam her geçen gün yükselmeye devam ediyor.
SteadyControl sistemi ile çalışmanın en önemli aşaması, misafirle temas edilen her noktada hizmet kalitesini artırmaktır. Bir ay devamında, Yotto Sushi & Wok işletmesinde misafirleri karşılama standartları mükemmel hale getirebildik. Kasiyerler her misafire gülümsemeye ve tek tip selamlama metni kullanmaya başladı.
Kasiyerler satışları artırdı, misafirler de kaliteli hizmet aldı
Yotto Sushi & Wok şirketinin Operasyon Müdürü Cemal Kural uzun yıllar boyunca 80 kişilik bir ekibi manuel olarak yönetti. Her gün şahsen restoranları geziyor, çalışanları denetliyor ve ihlal ve uygunsuzlukları tespit ediyordu. Denetimler günde birkaç saat sürüyor, ancak sonuç elde edilemiyordu. SteadyControl sistemin Türkiye pazarına girmesiyle birlikte şirket, Antalya’daki restoranlara bu sistemi ilk kuranlardan biri oldu.
+%31
ek satın alma önerisi
%100
afiyet olsun dileği
+%95
karşılama standartlarına uyum
+%41
Dış Görünüş standartlarına
+%12
Çalışma standartlarına genel uyumda
%22
Satışlarda artış
%33
artış ve ortalama hesap tutarında
Ana sonuçlar:
Yotto Sushi & Wok, Türkiye'de üç şehirde 10 şubesi bulunan bir hızlı servis restoran zinciridir. Ülkede misafirlerini Uzak Doğu ve Pan-Asya mutfağıyla tanıştıran ilk şirketlerden biridir. Bugün, şirket franchise pazarında başarılı bir şekilde gelişmekte olup aktif olarak yeni iş olanaklarında uzmanlaşmaktadır. Restoranlarında hizmeti geliştirmek için SteadyControl sistemini kullanarak personelinin çalışmalarını dijitalleştirdi. Sadece bir ay içinde çalışma standartlarına uyum oranının %12 artış gösterdiğini ve işletmelerdeki ortalama fatura tutarının %33 yükselmesi nasıl elde edildiğini anlatıyoruz.
Personel tarafından sisteme karşı herhangi bir olumsuzluk fark etmedim. SteadyControl sistemi ile ekip ilişkileri iyileşti, kasiyerler de ekip çalışmasına daha fazla dahil oldu. Benim için Yotto Sushi’deki personel bir ailedir. Bu yüzden sadece işletmenin değil, aynı zamanda her birinin gelişmesini istedim. Sistem sayesinde çalışma koşulları daha rahat hale geldi ve personel performans değerlendirmeleri daha objektif bir şekilde yapılmaktadır. Personelimizin verimliliğini artırarak daha da başarılı olacağımıza inanıyorum.
Cemal Kural

Diyor Yotto Sushi & Wok Operasyon Müdürü
Ek satışları artırmak ve ortalama hesap tutarını arttırmak bizim için temel önceliktir. Suşi dükkanlarındaki mevcut trafikten daha fazla para kazanabileceğimizin hep farkındaydık, ancak bunu yalnızca SteadyControl ile başarmak mümkün oldu. Sistem sayesinde, kasiyerler ortalama hesap tutarını ve dönüşüm oranını artırmada doğrudan etkilidir: vakaların %80 oranında siparişe bir ek içecek almayı teklif ediyorlar ve misafirlerin neredeyse yarısı bu teklifi kabul ediyor. Sadece bu süreç bile sistem için yaptığımız tüm masrafları ilk ay içinde karşılamamızı sağladı.
Ivan Shestakov

Diyor Yotto Sushi & Wok Genel Müdürü
10 yıl Starbucks’ta, sekiz yıl da Club Hotel Sera’da müdür görevini yaparak çalıştım. Ancak tüm bu yıllar boyunca SteadyControl sisteme benzeyen hiçbir şey görmedim. Daha önce sadece hayalini kurabildiğim personel yönetimi için vazgeçilmez bir araçtır. Artık tüm restoranları tek bir sistemden kontrol edebiliyorum ve bunu yapmak için günde sadece bir saatimi harcıyorum. Stratejik görevler ve iş geliştirme gibi konular için daha fazla zamanım oluyor.
Cemal Kural

Diyor Yotto Sushi & Wok Operasyon Müdürü
Corendon Hotels Yenilikçi Steady Control Sistemiyle Hizmet Kalitesini Artırıyor!
İş birliği
20 Aralık 2024
SteadyControl sistemi
50.000'den fazla verimli çalışanlar
Sunum için talep bırakın
Sorularınıza cevaplar veririz ve sizlere sistem hakkında detaylı sunum yaparız.